Per Allerup

Internettet er kommet for at blive

from the blog.

Check for duplicate content

Værktøjer til duplicate content

Det er desværre begrænset hvad der findes af gratis værktøjer til at chekke for problemer med duplicate content, men der findes dog nogle få gratis:

Virante Duplicate Content

Online værktøj, hvor du kan tjekke et domæne for duplicate content. Med værktøjet kan du undersøge din hjemmeside for følgende duplicate content fejl: Prøv selv at tjekke din side her

  • Svarer siden på både www.side.dk og side.dk?
  • Forside PR check – tjekker om www og ikke-www har forskellige pagerank
  • Forside – svarer siden på både www.side.dk, www.side.dk/index.php, www.side.dk/index.html?
  • 404 fejl – svarer 404 siden med rigtig kode, altså 404 og ikke 200?
  • Er der sider i det supplerende indeks?

XENU

Xenu er et super værktøj, som kan bruges til mange ting, blandt andet at tjekke om der er sider der har samme title-tag. Dette kan være en måde at spotte duplicate content. Du kan downloade Xenu her.

Du finder ens titler ved at scanne dit websted, og sortere efter titel. Så gennemgår du resultatet, og finder du flere sider med samme titletag kan der være tale om duplicate content. Du bør altid skrive unikke sidetitler til dine sider, og gerne med de søgeord som er relevante, og som du gerne vil have fundet siden på.

Google Webmaster Tools

Med Googles webmasterværktøjer kan du se om der er problemer med sider der anvender samme title og meta description.

Manuelt check for duplicate content

Du kan også manuelt tjekke en side du har mistænkt for duplicate content. Kopier en sætning fra siden på 10-20 ord, og lav en søgning på google med teksten i “”. Kommer der mere end et resultat har du problemer med duplicate content.

Prøv det selv: Er dette duplicate content? Ja, det var det så;)

You may also like

Opsæt din første Google Adwords kampagne

Google Adwords er et stærkt værktøj i kampen om kundernes gunst. Driver du en mindre webshop, eller sælger du tjenesteydelser? Så kan du prøve kræfter med Google Adwords. I nedenstående video forklarer Per Allerup, hvordan du let kan opsætte din første Adwordskampagne. Få 600 kr at starte for Når du har sat din første kampagne […]

Hvordan giver jeg andre adgang til Adwords?

Det er let at give os adgang til dine Google adwords, uden at du behøver udlevere dit personlige Google-login. Vi bruger Google’s kundecenter til administration af kunders adwords, det betyder at vi benytter vores eget login til at administrere dine adwords. En yderligere fordel ved dette er, at dine adwords forbliver din ejendom, også hvis […]

Hvordan laver jeg en blog?

Noget af det, som søgemaskinerne elsker, er at man hele tiden har nyt og opdateret indhold på sin hjemmeside. Et af de værktøjer man kan bruge til det, er ved at tilkoble en blog til sin hjemmeside. Der er da også flere og flere virksomheder der får øjnene op for værdien af at blogge. Inden […]