Per Allerup

Internettet er kommet for at blive

from the blog.

Den der kommer først til mølle…

I sidste uge lancerede jeg et nyt site, som egentlig ikke er hverken fænomenalt eller særligt nyskabende. Det er ikke nogen hemmelighed at Finansielt.dk går målrettet efter klik på Adsense annoncer – og gerne i den dyre ende, som hele finans og pengeområdet jo er kendt for.

Sådan et brandnyt site skal jo have noget indhold, ellers kan det hele være ligemeget – og et af de emner der lige faldt mig ind, var Facebooks entre på børsen. En entre der har været omgærdet af en vis hype og ikke mindst skyhøje forventninger. Jeg vil ikke gå i detaljer med selve lanceringen af facebookaktien, det kan du læse mere om på bloggen.

Det der imidlertid var interessant, var trafikmængderne så snart Google fik indekseret siden, hvilket skete torsdag, altså dagen inden lanceringen. Faktisk havde jeg en overgang førstepladsen på søgningen “køb facebook aktie”, som gav en hel del besøgende. Nedenstående graf fra analytics taler vist lidt for sig selv:

På selve lanceringen den 18. maj havde sitet så 424 besøgende. Det er sgu meget godt af en hjemmeside der blev indekseret første gang omkring den 12. jeg havde egentlig ikke adsense på, men det fik jeg op af dagen, og det er ikke nogen hemmelighed at min Adsense indtjening steg med 600% over normalen – Men den er heller ikke særlig høj for tiden.

Havde jeg kunne forudså denne udvikling? Næppe – Men der er ingen tvivl: Det kan godt betale sig at være først med nyhederne, hvis der bare er en smule relevans til det, man ellers skriver om på sitet.

Så er jeg forresten glad for at jeg ikke har sat mine penge i Facebook aktier, men det er en anden historie, som du måske kan læse mere om på Finansielt.dk 😉

 

You may also like

Sådan holder du øje med Google’s mobile update

Med mindre du har været gravet ned i en skov de sidste par måneder, har du sikkert hørt rygtet: Den 21. april ændrer Google måden, hvorpå de viser søgeresultater når du søger fra en mobiltelefon. Det Google har fortalt er: Hvis din hjemmeside ikke er mobilvenlig, skal du nok regne med at få endnu færre […]

Jul i juli – SEO tager tid

Er der noget sjovere end at sidde her i juli måned og planlægge julesalget? Måske, men hvis du ikke har sider der er målrettet til de søgninger folk laver i december, så er det nu du skal i gang. Fra du sætter en side online, til den kan forventes at ligge godt til i søgemaskinerne […]

Storytelling: Forfør dine læsere med den røde tråd og levende indhold

Mange virksomheder bruger storytelling som en del af deres online marketing, og konceptet kan blive en stor succes for din virksomhed på tværs af platforme og medier. Men hvad er det der storytelling? Kig med her i artiklen eller læs mere om storytelling her. Storytelling handler om at fortælle en historie, som ændrer form og […]

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.