Per Allerup

Internettet er kommet for at blive

from the blog.

Den der kommer først til mølle…

I sidste uge lancerede jeg et nyt site, som egentlig ikke er hverken fænomenalt eller særligt nyskabende. Det er ikke nogen hemmelighed at Finansielt.dk går målrettet efter klik på Adsense annoncer – og gerne i den dyre ende, som hele finans og pengeområdet jo er kendt for.

Sådan et brandnyt site skal jo have noget indhold, ellers kan det hele være ligemeget – og et af de emner der lige faldt mig ind, var Facebooks entre på børsen. En entre der har været omgærdet af en vis hype og ikke mindst skyhøje forventninger. Jeg vil ikke gå i detaljer med selve lanceringen af facebookaktien, det kan du læse mere om på bloggen.

Det der imidlertid var interessant, var trafikmængderne så snart Google fik indekseret siden, hvilket skete torsdag, altså dagen inden lanceringen. Faktisk havde jeg en overgang førstepladsen på søgningen “køb facebook aktie”, som gav en hel del besøgende. Nedenstående graf fra analytics taler vist lidt for sig selv:

På selve lanceringen den 18. maj havde sitet så 424 besøgende. Det er sgu meget godt af en hjemmeside der blev indekseret første gang omkring den 12. jeg havde egentlig ikke adsense på, men det fik jeg op af dagen, og det er ikke nogen hemmelighed at min Adsense indtjening steg med 600% over normalen – Men den er heller ikke særlig høj for tiden.

Havde jeg kunne forudså denne udvikling? Næppe – Men der er ingen tvivl: Det kan godt betale sig at være først med nyhederne, hvis der bare er en smule relevans til det, man ellers skriver om på sitet.

Så er jeg forresten glad for at jeg ikke har sat mine penge i Facebook aktier, men det er en anden historie, som du måske kan læse mere om på Finansielt.dk 😉

 

You may also like

SEO guide – Sådan kommer du selv i gang

Vil du selv lære at søgemaskineoptimere din hjemmeside? Det er faktisk ikke nogen umulig opgave, blot du har interesse for at arbejde med søgeord, hjemmesiden, skrive tekster og analysere dine resultater. I dette indlæg vil jeg gennemgå, hvordan du bedst tilegner dig viden på området – Hvilke e-bøger bør du læse, hvilke kurser kan anbefales, […]

Jul i juli – SEO tager tid

Er der noget sjovere end at sidde her i juli måned og planlægge julesalget? Måske, men hvis du ikke har sider der er målrettet til de søgninger folk laver i december, så er det nu du skal i gang. Fra du sætter en side online, til den kan forventes at ligge godt til i søgemaskinerne […]

Google Pagerank URL ændret

Har du som jeg selv bygget dig en Pagerank-checker, har du måske oplevet at den ikke virker her i starten af oktober? Det skyldes at Google har ændret den URL, som blandt andet deres toolbar bruger til at forespørge på Pagerank. Løsningen ligger heldigvis lige for. Den gamle URL så således ud: http://toolbarqueries.google.com/search?client=navclient-auto&features=Rank&ch=HASHKEY&q=info:ditdomæne.dk Den nye […]

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *