Per Allerup

Internettet er kommet for at blive

from the blog.

Få et tjek af dine Google Adwords

Vil du gerne i gang med at bruge Google Adwords til at få flere kunder til din hjemmeside? Men du ved ikke helt, hvordan du skal komme i gang og hvilke ting du skal holde øje med?

Det allerførste, du skal gøre, er at give dig selv en grundlæggende viden om, hvad Adwords er og hvordan de fungerer. Når du har fået styr på, hvor annoncerne placerer sig i Google, hvad du kan få ud af dem og hvordan du opretter en konto, er du klar til at gå i gang. Det er ikke så farligt, så du kan roligt prøve dig lidt frem, til du bliver fortrolig med systemet. Du får dog lige 3 super gode tips til din opstart her. Hvis du følger dem, kan du være ret sikker på at slippe for en del frustrationer, når du først er kommet i gang med en masse annoncer.

Det første og absolut vigtigste tip er:
STRUKTUR

Det er ultimativt vigtigt, at du skaber en god struktur for dine adwords annoncer. Uden struktur bliver det for det første svært for dig at overskue dine annoncer, men det bliver også svært at skabe de bedste og mest målrettede annoncer. Når du skal opbygge en god struktur, er det en god ide at tænke ”kampagne”, ”annoncegruppe” og ”søgeord”. Opbygningen skal være logisk og det kan være en rigtig god ide at gå ud fra din egen hjemmeside – hvis den ellers er struktureret.
Lad os sige du har en hjemmeside, der sælger søgemaskineoptimering.
Din forside ser måske sådan ud:

 

 

Når du skal oprette dine annoncer, opretter du kampagner, der følger de ydelser, du sælger – i dette tilfælde: ’Gratis e-bog’, ’Søgemaskineoptimering’, ’Adwords’, ’Kurser’ og så en om dit brand som i dette tilfælde er; ’SEO Nord’.
Nu har du dine 5 kampagner oppe at stå. Så skal du have lavet annoncegrupper til kampagnerne. Vi tager udgangspunkt i kampagnegruppen ”søgemaskineoptimering”.
Vores virksomhed tilbyder søgemaskineoptimering på abonnement og søgemaskineoptimering på timebasis. Derfor opretter vi to annoncegrupper; ”abonnement” og ”timebasis”. Det samme gør du for de andre kampagner.

Nu har du nogenlunde styr på din struktur – så er det tid til tip nr. 2, som handler om dine søgeord – er du klar? Here goes…

Tip nr. 2:
Lyt til dine kunder!

Når du skal finde de gode søgeord til dine adwords, findes der et hav af værktøjer og metoder til at finde de rette søgeord. Men her får du det absolut bedste guldkorn fra os – Lyt til dine kunder. Du har sikkert en masse ydelser, services eller produkter du sælger. Og du har sikkert også nogle bestemte navne til dem alle. Men kalder kunderne dem det samme? Det du kalder ”konferencelokale”, kalder dine kunder måske for ”mødelokale”. Sørg altid for at have et stykke papir liggende ved dig, så du kan skrive de gode søgeord ned, når du f.eks. taler i telefon med dine kunder. Så får du hurtigt opbygget en lang liste med super gode søgeord til dine adwords kampagner.

Nu har du både strukturen på kampagnerne og du har de gode søgeord – så er det bare med at komme i gang med annoncerne. Men sørg nu for ikke at have for mange annoncer. Start med nogle brede annoncegrupper og se hvad der virker og ret så annoncerne til efterhånden. En god ide er at konkurrere lidt med dig selv. Og det leder mig videre til det sidste tip, du får i denne omgang.

Tip nr. 3:
Lav en test!

Når du har fået sat dine annoncer op, kan du med fordel teste dem lidt mod hinanden. Lav to annoncer der er helt ens – ændr så et enkelt ord eller en enkelt sætning i den ene. Når annoncerne har kørt et stykke tid, kan du hurtigt se, hvad der virker og ikke mindst hvad der ikke gør! På denne måde bliver du hele tiden skarpere på, hvad dine kunder går efter og hvor du får det største udbytte af dine adwords.

Nu er det bare med at komme i gang med dine adwords – god fornøjelse!

Pssst… Hvis du vil hjælpes godt i gang med dine Google Adwords kan vi hjælpe dig – se hvordan du kommer i gang her: Få et tjek af dine adwords

You may also like

Fire forskellige ting du kan lave i din sommerferie

Har du ferie og lidt ekstra tid til at få slappet godt af, men mangler du gode ideer til, hvordan du kan få tiden til at gå, så har vi den perfekte guide til dig. For med de mange muligheder vi har i dag, så kan det faktisk være svært at finde ud af, hvad […]

Få en SEO analyse – Kun 4.995,-

Hvordan er din hjemmesides SEOtilstand egentlig? Nu kan du få en rapport over den generelle tilstand, og muligheder for forbedringer for kun 4.995 eks. moms. Rapporten kommer hele vejen rundt om din hjemmeside, og behandler både onsite søgemaskineoptimering samt muligheder for indgående links. Det får du med søgemaskineopteringsrapporten: Når du bestiller søgerapporten får du status […]

Hvem linker til min hjemmeside?

En af de vigtige parametre i al søgemaskineoptimering er indgående links, for især Google vægter disse meget højt. Derfor er det nyttig viden at se hvem der linker til dig, og navnlig hvem der linker til dine konkurrenter. Hvorfor er det vigtigt med links til min hjemmeside Søgemaskinerne vægter en hjemmesides popularitet og ikke mindst […]

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *