Per Allerup

Internettet er kommet for at blive

from the blog.

Google ads er et godt værktøj til at fremhæve din virksomhed

Næsten uanset hvad man fortager sig nu om dage, så kan man foretage sig det på internettet. Hvis du har en virksomhed, og den ikke findes online, så går det nok ikke så godt som det kunne gøre. Alle mennesker bruger et sted imellem 20min og et par timer om dagen på at surfer online. Hvis det lykkes en at fange folk her, så kan man tjene mange flere penge.

Det gør man naturligvis igennem reklamer. Det er dog spild af ressourcer at reklamere bredt, og derfor skal man benytte sig af Google Ads. Disse skræddersyr reklamer til folk, hvilket vil sige at folk som søger på nettet efterhånden, kun ser reklamer som er målrettet dem. Det fungerer ved at folks computer gemmer det som kaldes cookies. Dette er oplysninger om hvilke hjemmesider man har besøgt, og hvilke produkter man har søgt efter. Google tager disse oplysninger og viser derefter kun reklamer som er relevant for dig.

Den anden ting som Google Ads benytter, er keywords – nøgleord på dansk. Disse nøgleord er det som folk som oftest søger efter. Søgemaskinen forsøger at vise de mest relevante sider, når man har lavet en søgning. Det skal man som ejer af en virksomhed udnytte.

Find ud hvilke keywords passer på din hjemmeside

Når man skaber sit produkt og gør det tilgængeligt på internettet, så er det vigtigt at finde ud af hvilke nøgleord som passer på det. Det handler på sin vis om at finde dna’en i ens produkt. Samtidig kan det være en god ide, igennem Google Ads, at finde ud af hvad folk som regel søger efter som har relation til dit produkt. På den måde kan man bedst tilrette og producere tekst og indhold som fanger folk når de laver en søgning.

Find en klar identitet til din hjemmeside og din virksomhed

Der findes et utal af hjemmesider, virksomheder og onlinebutikker, og det er utrolig nemt at drukne i mængden. Derfor er det vigtigt at have en klar identitet som fanger folk. Det skal være noget som klart, tydeligt og mindeværdigt får folk til at huske hjemmesiden og brandet. Hvis ikke man har det, så kan man risikere at forsvinde ud i det sider af internettet som ingen nogensinde besøger. Udover Google Ads, så kan man benytte de sociale medier til at sprede sin identitet.

You may also like

95% af SEO-konsulenter er slyngler

Forleden var jeg til et arrangement med Martin Thorborg i Frederikshavn, og som sædvanlig oplevede vi Martin i absolut topform, og han havde mere end svært ved at få hold på snakketøjet da tiden var udløbet. Martin kom med rigtig mange gode pointer, som os der agerer online kan lære af, men han sagde også […]

Storytelling: Forfør dine læsere med den røde tråd og levende indhold

Mange virksomheder bruger storytelling som en del af deres online marketing, og konceptet kan blive en stor succes for din virksomhed på tværs af platforme og medier. Men hvad er det der storytelling? Kig med her i artiklen eller læs mere om storytelling her. Storytelling handler om at fortælle en historie, som ændrer form og […]

Sikring af kvalitet i linkbuilding

Som en opfølgning på mit indledende indlæg om linkbuilding anno 2011 vil det være nærliggende at komme lidt ind på hvordan du kan sikre dig at du ikke spilder tiden når du linkbuilder. Jeg kan nemlig se på tilmeldingerne til mit “Google-straffede” linkkatalog at folk stadig tilmelder deres hjemmeside i stor stil, selvom mit linkkatalog […]

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *