Per Allerup

Internettet er kommet for at blive

from the blog.

Google ads er et godt værktøj til at fremhæve din virksomhed

Næsten uanset hvad man fortager sig nu om dage, så kan man foretage sig det på internettet. Hvis du har en virksomhed, og den ikke findes online, så går det nok ikke så godt som det kunne gøre. Alle mennesker bruger et sted imellem 20min og et par timer om dagen på at surfer online. Hvis det lykkes en at fange folk her, så kan man tjene mange flere penge.

Det gør man naturligvis igennem reklamer. Det er dog spild af ressourcer at reklamere bredt, og derfor skal man benytte sig af Google Ads. Disse skræddersyr reklamer til folk, hvilket vil sige at folk som søger på nettet efterhånden, kun ser reklamer som er målrettet dem. Det fungerer ved at folks computer gemmer det som kaldes cookies. Dette er oplysninger om hvilke hjemmesider man har besøgt, og hvilke produkter man har søgt efter. Google tager disse oplysninger og viser derefter kun reklamer som er relevant for dig.

Den anden ting som Google Ads benytter, er keywords – nøgleord på dansk. Disse nøgleord er det som folk som oftest søger efter. Søgemaskinen forsøger at vise de mest relevante sider, når man har lavet en søgning. Det skal man som ejer af en virksomhed udnytte.

Find ud hvilke keywords passer på din hjemmeside

Når man skaber sit produkt og gør det tilgængeligt på internettet, så er det vigtigt at finde ud af hvilke nøgleord som passer på det. Det handler på sin vis om at finde dna’en i ens produkt. Samtidig kan det være en god ide, igennem Google Ads, at finde ud af hvad folk som regel søger efter som har relation til dit produkt. På den måde kan man bedst tilrette og producere tekst og indhold som fanger folk når de laver en søgning.

Find en klar identitet til din hjemmeside og din virksomhed

Der findes et utal af hjemmesider, virksomheder og onlinebutikker, og det er utrolig nemt at drukne i mængden. Derfor er det vigtigt at have en klar identitet som fanger folk. Det skal være noget som klart, tydeligt og mindeværdigt får folk til at huske hjemmesiden og brandet. Hvis ikke man har det, så kan man risikere at forsvinde ud i det sider af internettet som ingen nogensinde besøger. Udover Google Ads, så kan man benytte de sociale medier til at sprede sin identitet.

You may also like

Google som værktøj til SEO

Et af de billigste, og mest brugte værktøjer i min værktøjskasse er søgemaskinen Google. Udover at svare på vores små dagligdags spørgsmål, som hvad koster spidsen af en jetjager eller hvordan snaver man, kan Google faktisk bruges til rigtig mange spændende ting når vi snakker søgemaskineoptimering, og ikke mindst arbejde med indholdet på din hjemmeside. […]

Er dine adwords en udgift eller investering

I den seneste tid har jeg haft fingrene langt nede i rigtig mange adwordskonti, primært for mindre og mellemstore virksomheder, enten i forbindelse med optimering eller blot gennemgang af kontoen. Jeg var udmærket klar over at der er meget at hente for rigtig mange mindre erhvervsdrivende på seo-delen, for det er jo et komplekst emne […]

Tillykke med din nye webshop

Jeg er netop vendt hjem fra et hyggeligt arrangement, hvor Morten Vadskær som blandt andet sælger kondomer online gav en præsentation og et indspark til Google Analytics. Det var et rigtigt fint arrangement – Men dog sad jeg og funderede lidt på vejen hjem i bilen. Jeg er faktisk lidt rystet over hvor lidt mange […]

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *