Per Allerup

Internettet er kommet for at blive

from the blog.

SEO tekster er sund fornuft

Når du skriver tekster og artikler til din hjemmeside, er det vigtigt at du sætter dig i dine besøgendes sted, og vælger nogle udtryk og vendinger som de kunne tænkes at anvende i søgninger på Google.

Der er jo ikke meget fornuft i at skrive stolpe op og stolpe ned om Dynomast, hvis brugerne i stedet søger efter flagstang – Det kan godt være du let kan komme til at ligge nr. 1 i google på Dynomast, men hvis ingen søger på det kan det jo være lige meget, så er det straks mere interessant at ligge i top på søgninger på “6m flagstang”.

Derfor skal du vælge relevante søgeord når du skriver tekster, og brug dem gerne med variation, i ental og flertal og i så mange sammenhænge som muligt. Når du skriver seo tekster kan du med fordel bruge googles søgeordsværktøj til at finde de søgeord du skal bruge i dine seo tekster.

Få et tilbud på optimerede seo artikler til din hjemmeside

SEO tekster – skriv artikler til bruger og søgemaskine

Når du skriver dine SEO artikler, varebeskrivelser og andet, skal du huske at teksterne skal kunne læses af rigtige mennesker, dine kunder. Derfor skal du ikke bare proppe en masse søgeord i teksterne, men variere sproget og bruge semantiske udtryk – Så gør du både dine kunder og søgemaskinerne glade. Navnlig de semantiske søgeord er noget du med fordel kan arbejde med når du skriver dine tekster. Det er ord med samme betydning, eksempelvis haveslange og vandslange. To forskellige ord, som egentlig dækker over det samme.

Tekst – Den bedste søgemaskineoptimering

Teksten er desværre ofte overset når man søgeoptimerer. Men det er af afgørende betydning at søgemaskinerne har noget indhold at indeksere når de støder på dine sider. Jo mere tekst, og jo flere relevante søgeord du kan putte på dine sider, jo bedre for søgemaskineoptimering af siderne. Har du meget tekst, vil du også opleve at få mange flere af de såkaldte longtail søgninger, som er søgninger der består af flere søgeord, eksempelvis “billig rød trillebør”.

Spam ikke med søgeord

Når du skriver dine seooptimerede tekster skal du selvfølgelig bruge dine søgeord hvor det kan lade sig gøre. I stedet for “den” kan du jo skrive “bilen”, hvis din side handler om biler. Dog skal du passe på ikke at overdrive. Hvis du putter alt for mange søgeord ind i din optimerede tekst kan det opfattes som spam af søgemaskinerne, og så har du den modsatte effekt – Nemlig at din side bliver nedprioriteret i søgeresultaterne. Hvor mange søgeord du kan putte i teksten afhænger af længden på din artikel.

Vil du være helt sikker på at ramme plet med dine SEO tekster? Kontakt mig, og få et godt tilbud.

You may also like

Få et tjek af dine Google Adwords

Vil du gerne i gang med at bruge Google Adwords til at få flere kunder til din hjemmeside? Men du ved ikke helt, hvordan du skal komme i gang og hvilke ting du skal holde øje med? Det allerførste, du skal gøre, er at give dig selv en grundlæggende viden om, hvad Adwords er og […]

Tjek om du er ramt af Google Panda 4.0

Googles Matt Cutts bekræftede i tirsdags, den 20. maj, at Google har rullet en ny opdatering til deres algoritme ud. Cutts bekræftede, at der var tale om en opdatering af Googles Panda opdatering. Denne er nummer 4 i rækken. Google Panda blev første gang lanceret i februar 2011, men der sker løbende ændringer til algoritmen. […]

Bliv klogere på online markedsføring

Er du interesseret i online markedsføring, så skal du ikke gå glip af årets konference, som finder sted i København den 19. april 2012. Det er nok Danmarks største konference af sin art, med en lang række spændende indlægsholdere. Marketing Camp er arrangeret af Ib Potter, som også har stået bag Digital Markedsføring i Holstebro. […]