Per Allerup

Internettet er kommet for at blive

from the blog.

Check for duplicate content

Værktøjer til duplicate content

Det er desværre begrænset hvad der findes af gratis værktøjer til at chekke for problemer med duplicate content, men der findes dog nogle få gratis:

Virante Duplicate Content

Online værktøj, hvor du kan tjekke et domæne for duplicate content. Med værktøjet kan du undersøge din hjemmeside for følgende duplicate content fejl: Prøv selv at tjekke din side her

  • Svarer siden på både www.side.dk og side.dk?
  • Forside PR check – tjekker om www og ikke-www har forskellige pagerank
  • Forside – svarer siden på både www.side.dk, www.side.dk/index.php, www.side.dk/index.html?
  • 404 fejl – svarer 404 siden med rigtig kode, altså 404 og ikke 200?
  • Er der sider i det supplerende indeks?

XENU

Xenu er et super værktøj, som kan bruges til mange ting, blandt andet at tjekke om der er sider der har samme title-tag. Dette kan være en måde at spotte duplicate content. Du kan downloade Xenu her.

Du finder ens titler ved at scanne dit websted, og sortere efter titel. Så gennemgår du resultatet, og finder du flere sider med samme titletag kan der være tale om duplicate content. Du bør altid skrive unikke sidetitler til dine sider, og gerne med de søgeord som er relevante, og som du gerne vil have fundet siden på.

Google Webmaster Tools

Med Googles webmasterværktøjer kan du se om der er problemer med sider der anvender samme title og meta description.

Manuelt check for duplicate content

Du kan også manuelt tjekke en side du har mistænkt for duplicate content. Kopier en sætning fra siden på 10-20 ord, og lav en søgning på google med teksten i “”. Kommer der mere end et resultat har du problemer med duplicate content.

Prøv det selv: Er dette duplicate content? Ja, det var det så;)

You may also like

Hvordan får jeg flere besøgende?

Dette er et spørgsmål som de fleste hjemmesideejere og bloggere stiller sig selv – For hele formålet med en blog eller hjemmeside må være at få flere besøgende, som kan læse ens artikler, klikke på ens bannere eller købe ens produkter. For rigtig mange mennesker er det en stor gåde hvordan man får flere besøgende […]

Søgeordsoptimering – Vejen til topresultater i Google

Det er egentlig det det handler om. Vil du til tops i de fleste søgemaskiner, skal du optimere din side og dine tekster til de søgeord som dine brugere anvender, og ikke de søgeord du mener de anvender.Søgeordene er grundstenen i dine Google adwords eller søgemaskineoptimering I Danmark er den største søgemaskine Google, som står […]

Authorrank – dit fingeraftryk på nettet

Måske har du allerede hørt om authorrank, den seneste opdatering fra Google. Authorrank er en måde at bedømme indhold på nettet, ud fra din historik som forfatter. De seneste år har Google kæmpet en indædt kamp mod webspam i form af dårlige tekster og spamlinks – Det har resulteret i opdateringerne Panda og Penguin, som […]