Per Allerup

Internettet er kommet for at blive

from the blog.

Check for duplicate content

Værktøjer til duplicate content

Det er desværre begrænset hvad der findes af gratis værktøjer til at chekke for problemer med duplicate content, men der findes dog nogle få gratis:

Virante Duplicate Content

Online værktøj, hvor du kan tjekke et domæne for duplicate content. Med værktøjet kan du undersøge din hjemmeside for følgende duplicate content fejl: Prøv selv at tjekke din side her

  • Svarer siden på både www.side.dk og side.dk?
  • Forside PR check – tjekker om www og ikke-www har forskellige pagerank
  • Forside – svarer siden på både www.side.dk, www.side.dk/index.php, www.side.dk/index.html?
  • 404 fejl – svarer 404 siden med rigtig kode, altså 404 og ikke 200?
  • Er der sider i det supplerende indeks?

XENU

Xenu er et super værktøj, som kan bruges til mange ting, blandt andet at tjekke om der er sider der har samme title-tag. Dette kan være en måde at spotte duplicate content. Du kan downloade Xenu her.

Du finder ens titler ved at scanne dit websted, og sortere efter titel. Så gennemgår du resultatet, og finder du flere sider med samme titletag kan der være tale om duplicate content. Du bør altid skrive unikke sidetitler til dine sider, og gerne med de søgeord som er relevante, og som du gerne vil have fundet siden på.

Google Webmaster Tools

Med Googles webmasterværktøjer kan du se om der er problemer med sider der anvender samme title og meta description.

Manuelt check for duplicate content

Du kan også manuelt tjekke en side du har mistænkt for duplicate content. Kopier en sætning fra siden på 10-20 ord, og lav en søgning på google med teksten i “”. Kommer der mere end et resultat har du problemer med duplicate content.

Prøv det selv: Er dette duplicate content? Ja, det var det så;)

You may also like

Få forslag til søgeord fra Google Suggest

Der findes rigtig mange søgeordsværktøjer, og et af de bedre er Ubersuggest.org. I denne video kan du se hvordan du kan få gode forslag til søgeord med relation til dine input. Ubersuggest er bare ét af mange søgeordsværktøjer, som vi kommer til at arbejde med på mit 4 ugers SEO-kursus. Det kan du læse meget […]

Hvordan tilføjer jeg andre brugere til Google Analytics?

For at vi kan give dig den bedste rådgivning, er det vigtigt at vi kan se hvilke søgeord du får besøgende fra, og så er det jo også meget rart at vi kan se, at det vi laver virker. Derfor skal du tilføje os til din Google Analytics konto. Her kan du se hvordan du […]

Se dine konkurrenters søgeord

I denne video kan du få en forsmag på et værktøj, der kan løfte lidt af sløret for, hvilke søgeord dine konkurrenter ranker godt på. Du finder værktøjet her: Searchmetrics