Per Allerup

Internettet er kommet for at blive

from the blog.

Check for duplicate content

Værktøjer til duplicate content

Det er desværre begrænset hvad der findes af gratis værktøjer til at chekke for problemer med duplicate content, men der findes dog nogle få gratis:

Virante Duplicate Content

Online værktøj, hvor du kan tjekke et domæne for duplicate content. Med værktøjet kan du undersøge din hjemmeside for følgende duplicate content fejl: Prøv selv at tjekke din side her

  • Svarer siden på både www.side.dk og side.dk?
  • Forside PR check – tjekker om www og ikke-www har forskellige pagerank
  • Forside – svarer siden på både www.side.dk, www.side.dk/index.php, www.side.dk/index.html?
  • 404 fejl – svarer 404 siden med rigtig kode, altså 404 og ikke 200?
  • Er der sider i det supplerende indeks?

XENU

Xenu er et super værktøj, som kan bruges til mange ting, blandt andet at tjekke om der er sider der har samme title-tag. Dette kan være en måde at spotte duplicate content. Du kan downloade Xenu her.

Du finder ens titler ved at scanne dit websted, og sortere efter titel. Så gennemgår du resultatet, og finder du flere sider med samme titletag kan der være tale om duplicate content. Du bør altid skrive unikke sidetitler til dine sider, og gerne med de søgeord som er relevante, og som du gerne vil have fundet siden på.

Google Webmaster Tools

Med Googles webmasterværktøjer kan du se om der er problemer med sider der anvender samme title og meta description.

Manuelt check for duplicate content

Du kan også manuelt tjekke en side du har mistænkt for duplicate content. Kopier en sætning fra siden på 10-20 ord, og lav en søgning på google med teksten i “”. Kommer der mere end et resultat har du problemer med duplicate content.

Prøv det selv: Er dette duplicate content? Ja, det var det så;)

You may also like

Hvem linker til min hjemmeside?

En af de vigtige parametre i al søgemaskineoptimering er indgående links, for især Google vægter disse meget højt. Derfor er det nyttig viden at se hvem der linker til dig, og navnlig hvem der linker til dine konkurrenter. Hvorfor er det vigtigt med links til min hjemmeside Søgemaskinerne vægter en hjemmesides popularitet og ikke mindst […]

SEO tekster er sund fornuft

Når du skriver tekster og artikler til din hjemmeside, er det vigtigt at du sætter dig i dine besøgendes sted, og vælger nogle udtryk og vendinger som de kunne tænkes at anvende i søgninger på Google. Der er jo ikke meget fornuft i at skrive stolpe op og stolpe ned om Dynomast, hvis brugerne i […]

Se dine konkurrenters søgeord

I denne video kan du få en forsmag på et værktøj, der kan løfte lidt af sløret for, hvilke søgeord dine konkurrenter ranker godt på. Du finder værktøjet her: Searchmetrics