Per Allerup

Internettet er kommet for at blive

from the blog.

Du bestemmer dine placeringer på Google

Har du oplevet, at din hjemmeside har rigtig gode placeringer når du tjekker dine vigtige søgeord? Det er jo helt fantastisk, eller er det?

Du kan nemlig meget nemt være ramt af personaliserede resultater – Eller med andre ord: Google viser dig de resultater du tidligere har klikket på.

Det er jo en smart lille funktion, at de resultater man tidligere har klikket på kommer højere op – For hvis man gentagne gange har klikket på linket til en hjemmeside på Google, må det jo betyde at man finder den side særligt interessant, og så giver Google den lige lidt bedre placeringer.

Google kan basere de personaliserede resultater både på, at du er logget ind med din Google konto, eller på cookies, der bliver lagt i din browser når du søger. Det bør du være opmærksom på, hvis du vil tjekke dine placeringer.

Sådan tjekker du dine placeringer på Google

Hvis du vil tjekke dine placeringer, og se hvordan resten af verden ser en søgning på et af dine vigtige søgeord, kan du bruge en eller flere af disse fremgangsmåder:

  • Sørg for, at du ikke er logget ind på din Google-konto
  • Brug en anden browser, og sørg for at slette cookies efterfølgende
  • Brug en side som impersonal.me – Her kan du få helt anonyme søgninger.

Selvom du er logget ud af din googlekonto, vil du stadig kunne risikere at få personaliserede resultater. Du kan dog fortælle Google, at du ikke ønsker at bruge dine tidligere søgninger, det gør du således:

  1. Log ud af Google
  2. Klik på det lille tandhjul øverst til højre
  3. Klik på Webhistorik
  4. Hvis der står “Dine søgeresultater kan være tilpasset ved hjælp af søgeaktiviteter på denne computer.” kan du klikke på “Deaktiver tilpasninger, der er baseret på søgeaktivitet.”

Bemærk at overstående løsning ikke er bulleproof, vil du være helt sikker, skal du bruge impersonal.me

You may also like

Authorrank – dit fingeraftryk på nettet

Måske har du allerede hørt om authorrank, den seneste opdatering fra Google. Authorrank er en måde at bedømme indhold på nettet, ud fra din historik som forfatter. De seneste år har Google kæmpet en indædt kamp mod webspam i form af dårlige tekster og spamlinks – Det har resulteret i opdateringerne Panda og Penguin, som […]

Få et tjek af dine Google Adwords

Vil du gerne i gang med at bruge Google Adwords til at få flere kunder til din hjemmeside? Men du ved ikke helt, hvordan du skal komme i gang og hvilke ting du skal holde øje med? Det allerførste, du skal gøre, er at give dig selv en grundlæggende viden om, hvad Adwords er og […]

Opsæt din første Google Adwords kampagne

Google Adwords er et stærkt værktøj i kampen om kundernes gunst. Driver du en mindre webshop, eller sælger du tjenesteydelser? Så kan du prøve kræfter med Google Adwords. I nedenstående video forklarer Per Allerup, hvordan du let kan opsætte din første Adwordskampagne. Få 600 kr at starte for Når du har sat din første kampagne […]

4 kommentarer

    1. Hej Rene
      Jeg forstår ikke dit link? Det åbner en søgning i Google, men jeg forstår ikke, hvordan du bruger det. Kan du komme med en uddybning? Også uden det bliver Rocket Science? 🙂
      Vh Hanne

      1. Hej Hanne – Hele hemmeligheden ligger i parametren &pws=0 i Rene’s link, når det er med viser google resultater uden personalisering. Så du skal blot lave en søgning, det bliver ikke nemmere.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.